Jakie są najczęstsze usterki w skupowanych autach?

Do skupów samochodów trafiają zarówno sprawne, jak i uszkodzone, powypadkowe pojazdy, wymagające stosownych ingerencji, by móc powrócić na drogi. Zastanawiasz się, z jakimi trudnościami borykają się najczęściej właściciele używanych aut, decydując się na taką formę sprzedaży? Zapraszam do dalszej lektury, w której odpowiem na najważniejsze pytania na ten temat.

Poważne awarie silnika – co leży u ich podstaw?

Poważne awarie silnika to jedna ze zdecydowanie najczęściej występujących usterek w sprzedawanych pojazdach. Nic w tym dziwnego, bowiem tego rodzaju uszkodzenia generują na ogół spore koszty, często przekraczające wartość samego auta. 

Jak twierdzi jeden z pracowników renomowanego skupu Eko-Stal https://sprzedajswojeauto.pl/  – „U podstaw tego rodzaju uszkodzeń leży na ogół zatarcie paska rozrządu czy awaria turbiny, choć zdarza się również, że to zaniedbania ze strony właściciela samochodu prowadzą do groźnych w skutkach awarii”. Nieregularna wymiana oleju silnikowego czy zupełny brak kontroli nad jego stanem to bowiem jedna z najczęstszych przyczyn poważnych usterek silnika w pojazdach, które trafiają do skupu samochodów. Ich właściciele skarżą się najczęściej na głośną pracę turbiny oraz spadek mocy, utrudniający sprawne poruszanie się po drodze. 

Awarie hamulców – dlaczego nie należy ich lekceważyć?

Awarie hamulców to kolejna usterka, z którą spotykam się w skupie samochodów używanych. Takie uszkodzenia nie tylko obniżają ich wartość, ale również stanowią istotne zagrożenie zarówno dla kierowcy i jego pasażerów, jak i dla innych uczestników ruchu drogowego. Konsekwencją niesprawnego układu hamulcowego może być kolizja lub wypadek, skutkujący większymi uszkodzeniami. 

Gdy naprawa staje się nieopłacalna, z pomocą przychodzi kasacja aut, której ofertę można sprawdzić na podanej stronie i która oferuje możliwość sprzedaży pojazdu, którego stan techniczny pozostawia wiele do życzenia. Wśród najczęstszych przyczyn awarii układu hamulcowego wymienia się natomiast:

  • nadmierne zużycie klocków hamulcowych,
  • wyciek płynu hamulcowego, 
  • zagotowanie płynu hamulcowego w trakcie długotrwałej jazdy w dół,
  • zużycie tarcz hamulcowych.

Uszkodzenie nawigacji i radioodtwarzacza – czy naprawa jest opłacalna?

Wielu klientom wydaje się, że awaria radioodtwarzacza czy systemu nawigacyjnego nie jest kosztowną usterką. Nic bardziej mylnego! Nowoczesne rozwiązania technologiczne, zastosowane w pojazdach, niewiele mają już wspólnego z prostymi, a zarazem tanimi elementami wyposażenia ich wnętrz. Dziś nawigacja czy radioodtwarzacz przypominają już niewielkie komputery, a ich awaria generuje z reguły konieczność zakupu nowego modelu. 

I choć bez tego rodzaju udogodnień można jeździć w pełni bezpiecznie, komfort podróżowania znacząco spada, a kolejne kilometry upływają jakby wolniej. Nic dziwnego, że dobre firmy, oferujące tego rodzaju produkty, mogą poszczycić się stabilną pozycją na rynku, zwłaszcza że awarie nawigacji czy radioodtwarzacza to jeden z najczęstszych problemów, które napotykam w skupie samochodów używanych.

Czy uszkodzenie szyby może być niebezpieczne?

Usterki w szybach to jeden ze zdecydowanie najczęściej lekceważonych przez kierowców problemów. Nic dziwnego, że tego rodzaju defekty nie są zgłaszane również w trakcie sprzedaży pojazdu do skupu aut, a ocena stanu szyb w trakcie wyceny budzi niekiedy spore kontrowersje. 

Warto wiedzieć jednak, że uszkodzona szyba samochodowa może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia kierowcy i pasażerów. Wystarczy wypadek lub kolizja, by z pozoru niewinne pęknięcie czy zarysowanie stało się przyczyną ciężkich obrażeń. Dlatego też każdy odprysk należy dokładnie obejrzeć, szacując jego rozmiar i ewentualne ryzyko, związane z dalszym pękaniem szyby. 

Jakie detale najczęściej ulegają awarii w samochodzie?

Awarie drobnych detali mogą skutkować poważnym obniżeniem komfortu jazdy, rzutując jednocześnie na jej bezpieczeństwo. Wśród tych, które zdecydowanie najczęściej dotyczą pojazdów, sprzedawanych do skupu aut, na pierwszy plan wysuwają się:

  • uszkodzenia regulacji foteli i lusterek,
  • niedziałające wycieraczki,
  • zanieczyszczone filtry.

Wśród standardowych uszkodzeń w skupowanych autach wymienić mogę również otarcia karoserii i drobne wgniecenia, które nie wpływają na jakość jazdy, ale obniżają estetykę pojazdu, warunkując jego ostateczną cenę.